Kraanvogel vouwen

Hey iedereen! Vandaag een post die ik eigenlijk nog niet zo snel zou maken. Ik ben namelijk HEEL slecht in origami en alles wat daarbij hoort! Vroeger had ik wel al eens geprobeerd een kraanvogel te vouwen, maar het lukte gewoonweg NIET… Maar nu heb ik een nieuwe poging gedaan en je raadt het nooit, maar het is gelukt!!! Ik tekende daarom zelf hoe je het vouwt. Maar 1 ding, als het even niet lukt, stop dan niet! Probeer gewoon opnieuw! Bij mij lukte het ook niet, maar nu wel en ik ben er zoooo blij om!

kraanvogel005

Mogelijk probleem:
Bij mij is een groot struikelpunt het begin. Ja, het begin ziet er misschien makkelijk uit, maar eigenlijk kun je er best wat problemen mee hebben. Het is heel belangrijk dat je de hoeken in de juiste richting plooit, want anders kun je het vierkant niet maken. (zie 6.)
Het beste is eigenlijk dat je een gekleurde kant gebruikt en een niet gekleurde. Bij de eerste stap leg je dus de gekleurde kant naar onder. Dan vouw je de 2 middelloodlijnen. (Ja, ik krijg meetkunde op school! 🙂 ) Daarna neem je de gekleurde kant naar boven en zo vouw je de 2 andere lijnen.

Hopelijk heeft die tip wat geholpen, want daar zat ik namelijk altijd vast. Heel veel plezier bij het maken! Grtjs Ancellina

One thought on “Kraanvogel vouwen

Geef een reactie

