Leuk Loom bandje (wat is de naam?)

Heey! Dat is weer eens lang geleden…. Sorry, maar ik heb geen flauw idee hoe het komt dat ik zo lang niet meer blogde. Ik had gewoon geen inspiratie ofzo. Maar nu ben ik er weer helemaal! En het is bijna vakantie!!! Dan kan het ook zijn dat ik een bepaalde periode niet echt meer zoveel post, maar als ik vrij ben, ga ik zeker mijn best doen!

Oké, maar nu waar deze post over gaat:
een heel leuk loom bandje die ik op internet vond en die ik ook maakte. Ik kreeg van een aantal kinderen de vraag:”Hoe maak je dat?!”
Dus nu is het het moment dat ik het ga uitleggen! Hou je vast!

Benodigdheden:
– rekkertjes
– 2 vorken
– plakband (om de vorken vast te maken)
image

1. Je moet eerst een basiskleur kiezen. Ik koos donkerblauw. Die doe je over de 4 tanden van de vork.
image

2. Je doet aan elke tand een kleur. De middenste 2 samen.
image

3. Dan doe je de donkerblauwe over de tanden heen.
image

4. Daarna doe je er weer een donkerblauwe over en weer alle kleurtjes tussen de tanden. Die donkerblauwe doe je er dan ook weer over.
image

5. Datzelfde doe je ook een derde keer. Dan heb je 3 rijtjes van kleuren.
image

7. De onderste trek je dan altijd naar boven over de tand. Aan de 2 kanten!
image

8. Als je dat gedaan hebt, doe je er weer een donkerblauwe over en weer de andere kleurtjes. Dan trek je weer de blauwe erover en weer de onderste naar boven.
image

9. Doe dat de hele tijd verder en dan zal het als maar langer worden. Als het langer wordt mag je de plakbandjes er af halen.
image

10. Na een tijd krijg je dan een heel leuk bandje!
imageimage

11. Maak het vast met een “vast-maak-ding” 🙂
image

 

 

imageimage

En klaar is-ie! Veel plezier ermee! Grtjs Ancellina

3 thoughts on “Leuk Loom bandje (wat is de naam?)

Geef een reactie

