Tijd voor school!

Voor velen is het waarschijnlijk al school, maar voor mij begint het maandag weer! Het gaat weer heel erg wennen zijn, denk ik. Maar ik vind school echt super leuk! Ik weet dat er velen zijn die school absoluut niet leuk vinden. Velen zijn waarschijnlijk ook wel wat zenuwachtig! En voor de mensen die vanaf dit jaar naar het middelbaar gaan, hoe moet je leren? Daarom heb ik vandaag 2 tips om goed te kunnen leren, concentreren en alles wat je eigenlijk voor school moet doen.

image

Rustige ruimte
Als je wil leren, of huiswerk maken, zit dan in een ruimte waar je echt niets van afleiding kan hebben. Zo kan je je met niets anders bezighouden en moet je wel je huiswerk/leerwerk doen. Want als je bv. in je huiskamer zit, zou je andere dingen durven doen, hé! Jaja, ik weet het wel hoor!

Begin op tijd
Ik weet dat het heel erg leuk is om na school nog van alles te doen! Buiten je huiswerknatuurlijk! Je huiswerk zou je het liefst zo lang mogelijk uitstellen, maar zo werkt het jammer genoeg niet. Het is echt heel stom om ’s avonds opeens te denken:” Oh ja, ik had nog huiswerk!” Dan ga je heel laat nog je huiswerk afmaken en zit je daar weer mee.
Het is veel leuker om na school eerst even een uurtje iets anders te doen en dan aan je huiswerk te beginnen!
Dan kun je ’s avonds lekker op je gemak nog wat tv kijken of een boek lezen, in plaats van dat je dan nog zat te werken! Ik spreek uit ervaring, haha! 🙂

Hopelijk heb je er wat aan!
Liefs Ancellina

7 thoughts on “Tijd voor school!

Geef een reactie

