Hoe begin je aan een leuke brief?

image

Heey iedereen! Jullie weten wel (als je mijn blog al een tijdje volgt) dat ik heel vaak snailmail! (= brieven sturen)
Ik vind het zelf heel erg leuk om te doen, maar hoe begin je daar nu juist aan? Ik laat jullie mijn tips en tricks zien! Veel plezier!

Eerst en vooral de benodigdheden!
image

  • Als ik een brief ga maken begin ik altijd eerst met de brief te schrijven. Dat vind ik gewoon handiger.
  • Je kunt op heel veel verschillende soorten papier schrijven! Ik vind het zelf heel leuk om op echt “briefpapier” te schrijven, of op versierd papier!
  • Ik schrijf meestal met balpen, maar soms ook met Chinese inkt en een pennetje. Dat geeft echt een heel leuk effect!
  • Mijn enveloppen versier ik het allerliefst zelf. Met een uitgeknipt prentje of een eigen tekening.
  • Soms maak ik ook eens een brief met een bepaald thema. Dat is echt heel leuk, want dan zoek je allemaal dingetjes die bij dat thema kunnen horen! Bv het thema: “bloemen”, daar kan je van alles mee doen! Een bloem natekenen, een quote illustreren over bloemen, een klein vals bloemetje erbij steken, een gedicht maken…

De afwerking/prulletjes/bijsteekseltjes 🙂
image

  • Ik steek er soms een kaartje bij.
  • Meestal knip ik nog wat leuke prentjes uit tijdschriften en steek die bij de brief.
  • Ik hou echt superveel van stickers! Die kunnen dan ook echt niet ontbreken!
  • Soms steek ik er ook nog een handlettering bij.
  • Washi tape is altijd leuk!
  • Je kunt echt alle kanten op gaan! Van een veer tot een poster, van een beschilderd steentje tot een armbandje! Je kunt alles bij een brief steken, als je denkt dat die persoon het leuk zal vinden!

Hopelijk had je iets aan deze tips! Vooral blijven schrijven!
image

5 thoughts on “Hoe begin je aan een leuke brief?

Geef een reactie

